Over Raceviz

PETER LIEVENS, MANAGING DIRECTOR WOWOW REFLECTIVE WEAR
“ALS WE ÉÉN LEVEN KUNNEN REDDEN, IS ONZE MISSIE GESLAAGD”
Het was eerder toevallig dat Peter Lievens, na de verkoop van zijn eerste bedrijf, in 2004 in de veiligheidsbranche rolde. In fietsmiddens was veiligheid op dat moment allesbehalve een issue. Daar kwam, mede onder impuls van Wowow, snel verandering in…


Na het tragische ongeval met de Kazachse wielrenner Andrej Kivilev in 2003 werd de helmplicht tijdens wielerwedstrijden ingevoerd.
Maar voor de rest ging het leven gewoon verder. Toch voelde Peter
dat er een nood was aan producten die zwakke weggebruikers zouden helpen in het verkeer. “Als gepassioneerd fietser kwam ik regelmatig in situaties terecht waarbij een aanrijding maar op het nippertje vermeden
kon worden. Iedere keer opnieuw vertelden ze mij hetzelfde zinnetje: ‘Sorry, ik had u niet gezien!’. Dat heeft me aan het denken gezet.”


Toch leek het alsof Peter de enige was die geïnteresseerd was in veiligheid voor fietsers en voetgangers. “Daarom legde ik de eerste jaren vooral de basis in de automotive sector en scholen om vervolgens Wowow verder uit
te bouwen.”


TRENDSETTER
Gelukkig is er het laatste decennium veel veranderd. “De gewaarwording en verandering van attitude is een heel langzaam proces. Omdat de klemtoon tegenwoordig wel op veiligheid en zichtbaarheid gelegd worden,
groeien volgende generaties ermee op. Ik ben er dan ook van overtuigd dat iedereen binnen enkele jaren zichtbaar de straat op
zal gaan.


Met Wowow trachten we dan ook om veiligheid verder ‘trendy’ te maken door middel van kleuren en ontwerpen, maar ook de snit is zeker belangrijk”, klinkt het bij Peter. De Bag Covers zijn het beste bewijs van Wowow als trendsetter. “Kijk ’s ochtend of ’s avonds tijdens de spits maar eens hoeveel fietspendelaars je ziet met zo’n fluorescerende en reflecterende hoes om hun rugzak.”


Dat ook andere merken intussen gelijkaardige producten verkopen, stoort Peter niet. “Het betekent dat ook de concurrentie Wowow ziet als de referentie op vlak van zichtbare kledij en accessoires. Zolang ze geen exacte kopie van onze producten maken, heb ik daar vrede mee.


Tenslotte dienen de producten om levens te redden.”


RACE-VIZ
Levens redden, dat is ook het einddoel van Wowow. “Als er ook maar één leven is dat gered kan worden dankzij onze producten, is de missie van ons bedrijf geslaagd.”


Daarom richt Wowow zich met de Race-Viz lijn ook op wielertoeristen. “Die groep fietsers blijft steeds maar aangroeien, wat maakt dat ook de kans op ongelukken steeds groter wordt. Als je ziet hoe vaak dergelijke ongelukken met slechte afloop het nieuws halen, weet je dat we daarin nog werk aan de winkel hebben.”
Niet zo vreemd dus dat Wowow tracht om zo dicht mogelijk bij de eindgebruiker wil staan. “Op die manier kunnen we de wielertoeristen,
de meest kwetsbare doelgroep die er is, rechtstreeks informeren en sensibiliseren.


We willen niet enkel hun zichtbaarheid verhogen, maar ook bewustwording stimuleren. Zo hopen we de fietser de plaats in het verkeer
te geven die hij verdient, met wederzijds respect voor andere weggebruikers”, besluit Peter. “Uit eigen ondervinding weet ik bovendien dat automobilisten meer respect tonen voor fietsers die er zelf voor zorgen dat ze goed zichtbaar zijn.”

per pagina

Filters:

Categorieën
meer... minder
Prijs
16 130
meer... minder
meer... minder
meer... minder
Kleur
meer... minder
Type Artikel
meer... minder
Filter
per pagina