Retourneren en garantie

Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd. 

Alle beloftes op een rijtje.

  • 30 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
  • Geld terug? Binnen 5 werkdagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.
  • Is je product defect na 30 dagen? Dan heb je 2 jaar garantie op je product.

Vrijwillig retour

De wet ‘kopen op afstand’ geeft u het recht binnen 14 dagen na ontvangst van het product dit weer terug te sturen zonder opgaaf van reden.
Wij hanteren echter 
30 dagen bedenktermijn
Wij accepteren alleen retour gestuurde producten die zich in de originele staat bevinden. Retourneer de producten in de originele onbeschadigde verpakking, mits niet anders mogelijk. Stelregel is dat je producten mag proberen of testen zoals je dat in de winkel ook zou doen. Let erop dat je het product voor het terugsturen goed verpakt zodat het niet kan beschadigen tijdens het transport. De kosten voor het vrijwillig terugsturen van het product komen voor rekening van de klant. 
Wij steven ernaar om u de kosten van het product, plus de initiële verzendkosten binnen 5 werkdagen na ontvangst terug te storten. 
Uiteraard ben u niet verplicht een reden van uw retour op te geven maar wij zijn daar wel benieuwd naar. Zo kunnen wij wellicht onze producten of diensten verbeteren.

Retouren vanwege gebreken

Heeft u een onjuist product ontvangen of vertoont uw ontvangen product gebreken? Dat is erg vervelend..
Neem in dit geval contact op met onze klantenservice zodat we u een passende oplossing kunnen bieden zodat je ofwel het product opnieuw ontvangt, ofwel dat het aankoopbedrag geretourneerd wordt.
Graag nemen we de opties en procedure hiervoor graag met u door.

Garantie

Bent u van mening dat uw artikel defect is en dat u aanspraak kunt maken op garantie, neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch óf via de mail o.v.v. uw ordernummer en een omschrijving van het defect.
Voor iedere geldige garantieclaim die we ontvangen, zullen we een oplossing voorstellen zodat u zo snel mogelijk weer gebruikt kunt maken van het product.
Garantieafhandelingen vinden plaats volgens de voorwaarden van de fabrikant van het product. Het kan zijn dat uw artikel vervangen of gerepareerd wordt, indien dit niet mogelijk is dan ontvangt u in veel gevallen het aankoopbedrag terug.

Twijfelt u of uw defect binnen de garantie valt? Neem gerust contact op met ons dan kijken we hier samen naar en nemen we de garantieprocedure met u door.

Fouten/schade die het gevolg zijn van onjuiste montage of verkeerd gebruik van producten, gebrek aan onderhoud, nalatigheid of wijziging/aanpassingen van het product worden niet geaccepteerd als geldige garantieclaims. Banden, binnenbanden, evenals producten die door hun gebruik normale slijtage ervaren, vallen niet onder de garantie.

Fietsen 

Garantie loopt altijd via onze winkel, als u iets voor garantie wilt aanbieden kunt u dit in onze winkel aanbieden. Opsturen mag ook, echter zijn de verzendkosten voor de koper. Als u met een fiets terug komt voor garantie en u maakt een afspraak trachten wij de fiets dezelfde dag klaar te hebben. Garantie of reparaties die door derden worden uitgevoerd worden niet vergoed.

Defect bij ontvangst
Indien de fiets beschadigd of defect bij u aankomt dient u dit binnen 48 uur per mail bij ons te melden, inclusief foto's van het beschadigde waarna dit in overleg naar tevredenheid wordt opgelost.


Ruilen

Om het gewenste artikel te ontvangen kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en het andere aan ons retourneren. Op deze manier bent u het snelste in bezit van het juiste artikel.


Verantwoordelijkheid

Geretourneerde artikelen zijn uw verantwoordelijkheid totdat ze bij ons zijn,  zorg ervoor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken. Vraag daarom ook altijd een bewijs van verzending, voor het geval dat u contact met ons hierover moet opnemen.

We zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk  of verkeerd aan ons zijn geretourneerd (het gebeurt!).
Als we de artikelen kunnen vinden (dit is niet altijd mogelijk) en
 u wilt dat deze aan u worden geretourneerd dan kunnen we u vragen om de verzendkosten hiervan te betalen.


Hoe moet ik mijn product retourneren?
  • Vermeld duidelijk uw bestelnummer óf download het retourformulier en vul dit in, vervolgens stuurt u dit mee met het retourpakket Retourzending aanmaken
  • Het product dient ongebruikt, schoon, compleet, onbeschadigd, inclusief originele (onbeschadigde) verpakking en voldoende gefrankeerd terug worden verzonden naar ons. 
    Indien het product zichtbaar gebruikt is en niet meer opnieuw verkocht kan worden als nieuw, dan zullen ofwel een voorstel voor waardevermindering doen, ofwel wordt het product terug gestuurd. Dit proberen we altijd in goed overleg met u te doen.


Retouradres: 

Cycledeal.nl
t.a.v. Retourenafdeling
Straelseweg 27/c
5911CL Venlo

Opties voor retour zenden van onderdelen & accessoires (binnen NL): 

Postkantoor: € 7,25 (vanaf € 6,50 online betalen en labelen) PostNL verzenden 
DHL: vanaf  € 5,75 online betalen en labelen ( € 6,75 bij een DHL Parcelshop betalen en labelen) DHL verzenden

Fietsen kunnen retour worden gehaald. Hiervoor kunnen wij transport regelen met onze vervoerder. Retourkosten voor een fiets bedragen €49,95

prijzen onder voorbehoud van wijzigingen


Opties voor retour zenden (buiten NL): 

Ga naar een lokale vervoerder in uw land en stuur het pakket terug naar ons retouradres.

Heeft u vragen over bovenstaande? Neem dan contact met ons op.